Technológia Aprilia

aDD Aprilia Dynamic Damping

aDD (Aprilia Dynamic Damping) je najnovším elektornickým riadiacim systémom zavesenia, vyvinutým Apriliou a je chránený štyroma patentami. Je meradlom v motocyklovom svete, pokiaľ ide o technológie, efektívnosť a spoľahlivosť. Vyvinutím aPRC, vysoko sofistikovaného balíčka elektronických systémov použitých v RSV4 a Tuono V4, opäť dokázala Aprilia, že je priekopníkom v oblasti elektroniky aplikovanej v motocykloch predstavením podvozkového systému používajúceho automobilové komponenty pre dosiahnutie maximálnej spoľahlivosťi: obrovské možnosti rozvoja týchto technológií a rôznorodosť použitých aplikácií sú doslova pohľadom do budúcnosti.

aDD má dva hlavné ciele: prvým je pre maximálny komfort a druhým je zlepšenie jazdných vlastností a zvýšenie bezpečnosti. Systém meria energiu prenášanú na motocykel z povrchu vozovky, v reálnom čase a upravuje hydraulickú kalibráciu vidlíc a tlmičov tak, aby bolo vždy zabezpečené najlepšie možné nastavenie zavesenia v závislosti na štýle jazdy v danom momente, záťaže a dostupného množstva priľnavosti. Pre dosiahnutie maximálneho výkonu v každej vidlici a tlmiči, aDD používa patentovaný "MIX" "komfortne orientovaný" algoritmus, ktorý kombinuje princípy Sky-hook, ktorý sníma nízku frekvenciu a Acceleration Driven Damping, snímajúci vysokú frekvenciu zdvihu.

Okrem pohodlia a jazdných vlastností je tiež optimalizovaná a tým aj zvýšená bezpečnosť vďaka ďalším softvérovým stratégiám, ktoré sú viazané priamo na správanie jazdca. V skutočnosti, systém rozpozná rôzne fázy jazdy (zrýchlenie, uvoľnenie plynu, brzdenie, konštantný plyn) a upravuje základné nastavenia vidlíc a tlmičov vďaka ďalšiemu patentu, ktorý umožňuje špecifickú hydraulickú kalibračnú krivku, definovanú v rámci rozsahu nastavenia.

aDD zahŕňa aj "piggy back shock absorber" ktorý dokáže elektronicky nastavovať predpätie pružiny pomocou 4 preddefinovaných nastavení, zobrazovaných pomocou ikon na prístrojovej doske: sólo jazdec, jazdec + spolujazdec, jazdec + bočné kufre, jazdec + spolujazdec + bočné kufre.

Tento exkluzívny systém Aprilie je patentovaný ako automatická kontrola nastavenia predpätia zadnej pružiny. Akonáhle je vybratá jedna z preddefinovaných možností, systém automaticky zdetekuje zaťaženie motocykla (hmotnosť paliva, jazdca, spolujazdca, batožiny, atď.) a automaticky nastaví predpätie pružiny na optimálnu hodnotu aby bol motocykel správne vyvážený. To umožňuje jazdcovi plne sa sústrediť na jazdu. Aprilia sa zavedením tohto systému stala prvým výrobcom motocyklov na svete, ktorý zaviedol aktívne pruženie.